ماشین لباسشویی بوش تعمیر المنت هیتر در کرج

 کارکرد درست المنت حرارتی در جهت کارایی صحیح دستگاه خیلی دارای اهمیت است و در بروز خراب شدن آن باید به سرعت تعمیر یا تعویض شود.

علامت هایی حاکی از معیوب بودن المنت حرارتی هستند که به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد: امکان دارد فیوز یا برق اصلی شما بپرد، ماشین کار می کند اما آب گرم نمی شود و یا برنامه شستشو تمام نمی شود.

در حالتی که المنت حرارتی ماشین لباسشویی بوش نیازمند تعویض است، آموزش قدم به قدم مراحل این کار در ادامه آورده شده است. با این وجود به علت ماهیت الکتریکی آن و لزوم داشتن دانش فنی و الکتریکی کافی برای انجام اینکار، پیشنهاد اکید ما بر سپردن کار به اشخاص متخصص و دارای صلاحیت است. بنابراین بهتر است با مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش توربو سرویس تماس بگیرید.

قطعات و ابزارآلات مورد نیاز:

المنت حرارتی مخصوص که مطابق با برند و مدل ماشین لباسشویی بوش باشد، آچار، پیچ گوشتی مخصوص پیچ ها

تذکرات ایمنی!پیش از آغاز به کار و جهت ممانعت از هرگونه صدمه ای به ماشین لباسشویی بوش و یا خودتان، از عدم اتصال ماشین لباسشویی بوش به پریز برق اطمینان حاصل کنید.

مرحله 1) خارج کردن محفظه جا پودر و کنترل پنل در این مرحله نیاز است تا پنل بالایی دستگاه را جدا کنید. برای اینکار اول پیچ های پنل را که غالبا در پشت دستگاه قرار می گیرند، باز کنید.

پس از خارج کردن پنل بالایی نوبت به پنل جلویی یا پنل کاربری می رسد. برای جدا کردن این پنل نیاز است که محفظه جاپودری را نیز خارج کنید، زیرا پیچ های نگهدارنده ی پنل در زیر محفظه جاپودری قرار می گیرند. اول محفظه را خارج کرده و سپس به سمت بالا فشار دهید تا کامل جدا شود. سپس پیچ های پنل را باز کنید.

مرحله 2) خارج کردن درب از ماشین لباسشویی بوش اکنون باید پنل زیرین ماشین لباسشویی بوش را جدا کنید.پس از آن لاستیک دور درب ماشین را با جدا نمودن کیلیپس نگهدارنده لاستیک از درب دستگاه جدا کنید. حال نیاز است تا بخش جلویی دستگاه را به همراه درب آن جدا کنید. چهار پیچ به بدنه متصل اند که دوتای آنها مربوط به قفل درب می باشند. با باز کردن این پیچ ها، قسمت مربوطه را از دستگاه جدا کنید.

مرحله 3) تعویض المنت قدیمی اکنون و پس از جداسازی همه ی بخش های گفته شده، می توانید المنت حرارتی را در زیر دیگ دستگاه مشاهده کنید. پیشنهاد می شود که قبل از دستکاری آن، اول عکسی از گونگی اتصال سیم ها فراهم کنید تا در ادامه به کمک شما بیاید.پس از بررسی المنت، اول سیم ها و سوکت های ترموستات را جدا نمایید. مهره ای که به المنت وصل است را تا انتها باز نکنید. زمانی که مهره تقریبا به آخر پیچ رسید با انتهای پیچ گوشتی می توانید به آن ضربه زده تا المنت آزاد شود و به آسانی درآورده شود.

مرحله 4) نصب المنت جدید قبل از نصب المنت جدید، نیاز است تا ترموستات را که در درون المنت قرار میگیرد از المنت قدیمی خارج کرده و در درون المنت جدید قرار دهید. 

مرحله 5) متصل کردن سیم ها هنگامی که المنت را در جایگاه مناسب خود قرار دادید، نوبت به اتصال مجدد سیم ها و سوکت ترموستات میرسد. در این مرحله با بهر کار گیری از عکسی که پیشتر تهیه کردید، اتصال درست سیم ها را انجام دهید.حال باید همه ی مراحلی را که انجام داده بودید به صورت عکس از سر بگیرید.