آموزش تعمیر سیستم دیفراست یخچال فریزر سامسونگ

اول ایمنی! لطفاً اطمینان داشته باشید که یخچال فریزر سامسونگ خاموش بوده و دو شاخه‌ی آن در پریز نباشد بعد کار را آغاز کنید.
در قسمت پشت داخل فریزر سامسونگ اواپراتور قرار دارد که در‌ حقیقت رادیاتوری است که با رد شدن گاز مایع شده به وسیله کمپرسور از داخل آن گرمای داخل فریزر سامسونگ را گرفته و در نتیجه درون فریزر را سرد می‌شود. در این قسمت یک فن تعبیه شده است که هوا را مکیده و به سمت پره‌های اواپراتور می‌دمد تا هوا با عبور از آن سرد شود. بنابراین با توزیع هوا در محفظه یخچال فریزر  سامسونگ مواد غذایی سرد می‌شوند.

در یخچال فریزرها سامسونگ اواپراتور فقط در قسمت فریزر سامسونگ قرار می‌گیرد و هوای سرد از قسمت فریزر به وسیله دریچه‌ای به بخش یخچال سامسونگ وارد می‌شود که این جریان هوای سرد توسط یک دریچه فلاپ کنترل می‌شود تا یخچال سامسونگ به دمای مناسب و متفاوت از فریزر برسد. این هوا از قسمت بالا به یخچال سامسونگ وارد و از طریق دریچه‌ایی که در پایین قرار دارد دوباره به فریزر برمی‌گردد.

زمانی درب یخچال یا فریزر سامسونگ باز می‌شود هوای سرد خارج شده و با هوای گرم و مرطوب بیرون جایگزین خواهد شد. این نم دار در اواپراتور خنک می‌شود و وقتی به اندازه کافی سرد شد تبدیل به برفک می‌شود.

علت ۱: ایراد در هیتر

جهت امتحان هیتر نیاز است که اتصالات آن به سیم‌ها را چک کنید. سیم‌هایی را که به هیتر وصل هستند را سوا کنید و مستحکم دو سر آن را با اهم‌متر اندازه‌گیری کنید. در اندازه‌گیری شما باید به دنبال مستحکمی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اهم باشید. اگر عددی غیر از این مقادیر خواندید یعنی اینکه هیتر ایراد دارد و باید تعویض شود.
علت ۲: ایراد در سنسور یا ترموفیوز

علت دیگر می‌تواند به سنسور یا ترموفیوز مربوط باشد – که در کنار هیتر قرار دارد. اگر ترموفیوز کار کند باید اتصال کوتاه یا چند اهم را نشان دهند. و اگر غیر از این باشد یعنی مشکلی وجود دارد و باید عوض شود.

و نیز کنار اواپراتور سنسورهایی هست که باید مستحکم آنها بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ اهم باشد و هر عددی غیر از این محدوده نشان‌دهنده ایراد در سنسور است. هنگامی همه این ناحیه را چک کردید ولی ایرادی نبود یعنی اینکه ایراد از برد کنترل یا تایمر است که باید عوض شوند.