تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر بکو

از سوی دیگر با ریختن موادغذایی بر روی قسمت های مختلف واشر دور درب یخچال بکو و یا تماس با موادغذایی ، تمیز کردن آن بسیار لازم می باشد چرا که در بلند مدت موجب ایجاد و فساد و البته بوی نامطبوع می شود.

اشکالات مربوط به لاستیک دور درب یخچال :

در اطراف درب یخچال و فریزر بکو یک نوار پلاستیکی قرار گرفته است که خاصیت آهنربایی دارد و موجب می شود که موقع بسته شدن درب یخچال، تا هنگامی که شما درب یخچال و فریزر بکو را نکشید، باز نشود و در نتیجه سرما در داخل محفظه باقی می ماند اما امکان دارد  که هنگامی خاصیت آهنربایی این نوار پلاستیکی کاهش یابد برای مثال اگر شما این نوار را تمیز نکنید، به مرور زمان کثیف شده و به درستی توانایی عمل چسبندگی را ندارد که انجام دهد در این جا است که به علت کاسته شدن عمر این نوار پلاستیکی، نیاز به تعمیر یا تعویض آن خواهد بود.

واشر درب یخچال فریزر بکو :

واشر درب یخچال بکو از جنس لاستیک نرم ساخته شده است که در مرور زمان و یا حتی استفاده و عدم استفاده مرتب موجب خشک شدن آن می شود که در نتیجه امکان دارد درب یخچال بکو به درستی بسته نشود و روزنه ای بین درب یخچال و بدنه یخچال بکو ایجاد شود.اگر آب بندی درب خراب باشد رطوبت بیشتری از هوا وارد یخچال بکو خواهد شد.گاهی مواقع ممکن است رطوبت وارد شده آنقدر زیاد باشد که سیستم دیفراست هم نتواند آن را از بین ببرد در این حالت رطوبت در اطراف درب یخچال بکو قابل مشاهده خواهد بود.

تست خاصیت آهنربایی نوار پلاستیکی یخچال و فریزر بکو :

قبل از این که تصمیم قطعی بگیرید که این نوار را تعمیر یا تعویض کنید، باید از خراب بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار طریق های مختلفی هست:

    یک اسکناس بردارید و بین بدنه و درب یخچال یا فریزر بکو خود قرار دهید. حال اگر با کوچکترین فشار، اسکناس خارج شد، یعنی خاصیت آهنربایی نوار کم است ولی اگر اسکناس محکم نگه داشته شده بود نشان دهنده سالم بودن نوار است.

    هنگامی که درب یخچال فریزر بکو بسته است، دست خود را در اطراف این نوار پلاستیکی بگیرید اگر سرمایی احساس کردید، یعنی نوار نشتی دارد.

اشکالات مربوط به لاستیک های دور درب یخچال بکو مراحل تعویض یا تمیز نمودن نوار لاستیکی درب یخچال و فریزر بکو :

    ابتدا باید دو شاخه یخچال یا فریزر بکو را از برق خارج نمایید.

    بعد لبه نوار لاستیکی را بالا بگیرید تا پیچ های زیر آن مشخص شود. شما باید این پیچ و گیره ها را باز کنید.

    حال شما باید به آهستگی این نوار لاستیکی را از روی درب بردارید.  اگر نوار سالم باشد و تنها کثیفی بر روی آن نشسته است کافی است محلول آب و صابون درست نموده و نوار را با این محلول بشویید و با یک دستمال، این نوار را خشک کنید.

    این مرحله هم درباره نوار لاستیک نو درست است و هم در مورد نوار قبلی. قبل از گذاشتن نوار لاستیکی روی درب، کمی وازلین یا گریس روی درب بزنید تا هم خاصیت عایقی نوار را بیشتر کنید و هم از ترک خوردن نوار جلوگیری کنید.

    در آخرین مرحله باید پیچ های نوار را در سر جای خود ببندید. برای این کار دقت داشته باشید که به هیچ عنوان به نوار فشار نیاورید و از طرف دیگر پیچ را نباید خیلی محکم کرد زیرا احتمال دارد به نوار لاستیکی درب یخچال و فریزر بکو آسیب زده و سبب پارگی آن شوید.