دلایل داغ شدن بدنه یخچال فریزر ال جی

روش های برای برطرف ایراد داغ شدن بدنه یخچال فریزر ال جی

اگر متوجه داغ شدن بدنه یخچال فریزر ال جی خود شده‌اید احتمالا بکار گیری از راه حل های راحتی ارائه شده در قسمت زیر بتواندجهت حل این ایراد به شما راهنمایی دهد. البته راه های ارائه شده در این قسمت مختص یخچال فریزر های ال جی نیست و کاربران دیگر برندهای یخچال فریزر ال جی نیز می‌توانند از آنها به کار ببرند.

1. به مقدار حجم ورودی مواد غذایی به یخچال فریزر ال جی توجه کنید

یکی از دلایلی که باعث داغ شدن بیش از حد یخچال فریزر ال جی و دیواره‌های آن میشود، عبور شدن حجم بالایی از مواد غذایی به این دستگاه به حالت یکباره است. اتفاقی که در این شرایط می‌افتد کار کردن های بی‌وقفه‌ی کمپرسور جهت سرد کردن مواد غذایی است. این مطلب در نهایت موجب ساخت گرمای بیشتر به وسیله لوله‌های کندانسور و در نتیجه داغ شدن بدنه یخچال فریزر ال جی می‌شود.

2. فاصله مناسب میان دیوار پشت و یخچال فریزر ال جی را حفظ کنید

یکی دیگر از دلایلی که باعث داغ شدن بدنه یخچال ال جی میشود عدم رعایت فاصله مناسب میان یخچال فریزر ال جی و دیوار پشت آن است. همان صورت که می‌دانید لوله های کندانسور که در پشت یخچال فریزر ال جی قرار دارند در فرایند گردش گاز خیلی گرم می شوند. برای سرد شدن کویل های کندانسور باید گردش و جریان هوا به حالت مطلوب وجود داشته باشد، اگر یخچال فریزر ال جی از طرفین و پشت خیلی به دیوار و کابینت چسبیده باشد گردش هوا برای سرد شدن کندانسور به خوبی انجام نشده و این مسئله در نهایت گرم شدن بیش از حد یخچال فریزر ال جی را در پی خواهد شد.

3. سرویس‌های دوره‌ای کندانسور یخچال فریزر ال جی را جدی بگیرید

کثیفی کندانسور یخچال فریزر ال جی دلیل دیگری است که می‌تواند باعث داغ شدن بدنه یخچال فریزر ال جی شود. این احتمال هست که کندانسور با گذشت زمان و به خاطر انباشت گردوغبار دچار کثیفی شود و توان خود برای تبادل گرما و سردسازی را از دست بدهد. در این شرایط آنچه که اتفاق خواهد افتاد داغ شدن بیش از اندازه کندانسور و لوله دور درب یخچال فریزر ال جی است. به همین دلیل توصیه می‌شود در بازه‌های زمانی مشخص کویل های کندانسور سرویس و کاملاً تمیز شوند.