6 علت سروصدا یخچال گلسان و تعمیر در کرج

انواع راه حل برای این مشکل

راه حل 1:پره ی پنکه

اگر یخچال و فریزر گلسان با صدای بلند و پر سر و صدا باشد، به خصوص زمانی که یکی از درب ها باز شود، یا خنک کننده فن یا خنک کننده امکان دارد در نوسان باشد. نخست، تیغه فانوس تبخیر کننده را در فریزر پشت پانل چک کنید. تلاش کنید آن را با دست بچرخانید. اگر تیغ فن نتواند آزادانه چرخانده شود، چک کنید که آیا تیغه در مقابل چیزی برخورد یا اصطکاک دارد یا اگر چیزی در برار تیغه قرار بگیرد. علاوه بر این، تیغه فن دهنده کندانسور را در قسمت پایین یخچال و فریزر گلسان چک کنید تا مشخص شود که آیا این موانع وجود دارد.

راه حل 2:فن موتور تبخیری

زمانی که فن موتور تبخیر کننده در فریزر گلسان پشت پانل عقب نتواند به خوبی کار کند، اکثر سر و صدای زیادی تولید می کند. وقتی یخچال و فریزر گلسان باز شود، این نویز بسیار بلندتر خواهد بود. اگر فن اوپراتور پر سر و صدا باشد، آن را عوض کنید.

راه حل 3:خنک کننده فن موتور

امکان دارد چیزی در تیغه فن موتور کنستانتر وجود داشته باشد یا خنک کننده موتور کنترانس امکان دارد معیوب باشد. موتور فن کندانسور معمولا در زیر یخچال و فریزر گلسان در نزدیکی پشت قرار دارد. یخچال گلسان را خارج از دیوار بکشید و پنل دسترسی عقب را برای دسترسی به آن بردارید

راه حل 4:کمپرسور

اگر سر و صدا از کمپرسور می آید، کمپرسور امکان دارد در داخل آسیب دیده باشد. اجزای داخلی کمپرسور در طول زمان می تواند سبب ایجاد نویز بیشتری نسبت به حالت طبیعی شود. کمپرسور معمولا در زیر یخچال و فریزر گلسان در نزدیکی پشت قرار دارد. یخچال گلسان را خارج از دیوار بکشید و پانل عقب را به آن دسترسی داشته باشید.

راه حل 5:دریچه ورودی آب

اگر یخچال و فریزر گلسان سر و صدای زیادی دارد، مخصوصا زمانی که یخ ساز پر می شود، شیر ورودی آب امکان دارد رسوب کرده باشد. دریچه ورودی آب یک شیر کنترل الکتریکی است که برای تامین آب به یخچال و فریزر و یخچال گلسان باز می شود. با گذشت زمان، ذخیره های معدنی در داخل دریچه جمع می شوند و جریان آب را محدود می کنند. اگر شیر ورودی آب پر سر و صدا یا بلند باشد، آن را جایگزین کنید. تلاش نکنید دریچه ورودی آب را تعمیر کنید و از بین بردن شیر سوپاپ سبب خراب شدن دریچه شود.

دلیل 6 :نویز لرزش

یخچال و فریزر گلسان امکان دارد بر روی کف نباشد. یا به صورت تراز و میزان روی کف آشپزخانه قرار نرداشته باشد. پد یخچال گلسان را تنظیم کنید یا پیچ ها را تنظیم کنید و پایه ها را روی کف بگذارید. یا با استفاده از یک تراز خیلی راحت یخچال گلسان خود را تنظیم کنید این کار با یک لیوان اب نیز قابل اجراست.