علل بروز اختلال در عملکرد تایمر لباسشویی کنوود

بررسی میکرو سویچ قفل درب

یکی از اولین قطعاتی که در صورت کارنکردن تایمر ماشین لباسشویی کنوود باید چک کرد میکروسویچ می باشد میکروسویچ قطعه ای است که وضعیت بسته بودن یا باز بودن درب ماشین لباسشویی کنوود را برعهده دارد زمانی که میکروسویچ فعال است که درب ماشین لباسشویی کنوود بسته باشد،برای بررسی صحت میکروسویچ، کابل برق ماشین لباسشویی کنوود را از پریز برق جدا نمایید و سپس با مولتی متر از وضعیت صحت یا خرابی میکروسویچ اطمینان حاصل کنید و چنانچه میکروسویچ خراب بود جهت عوض کردن آن اقدام کنید.

بررسی تایمر و موتور تایمر

تایمر به علت ساختار پیچیده ای که دارد در صورت خرابی تایمر، تقریبا تعمیر و راه اندازی مجدد آن بدون یک تعمیرکار متخصص غیر ممکن است تایمرها دارای موتور و شفت و سیم های ورودی و خروجی زیادی می باشد.

بررسی دستگیره ی تایمر

دستگیره ی تایمر قطعه ای است که بر روی شفت تایمر قرار دارد که با پیچیدن این دستگیره، می توانید برنامه ای را که مد نظرتون هست را اجرا نمایید. این دستگیره از پلاستیک ساخته شده است امکان دارد بنا بر دلایلی دستگیره بشکند یا ساییده شود که در هر حالت باید ابتدا شفت را از تایمر خارج کنید و سپس اقدام به بیرون آوردن دستگیره و تعویض آن برآیید.

بررسی پمپ تخلیه

برای اینکه تایمر می تواند مراحل شستشو را پشت سرهم انجام دهد لازم است که به چک پمپ تخلیه آب بپردازید پمپ تخلیه نقش خارج کردن آب های کثیف از مخزن را در پایان عملیات شستشوی برعهده دارد چنانچه پمپ خراب شود تایمر نمی تواند مراحل شستشورا ادامه دهد در صورت متوقف شدن ماشین لباسشویی کنوود در حین تخلیه آب ، نمایشگر لباسشویی کنوود ارور مربوطه را نمایش می دهد.که فورا باید برای عیب یابی ان اقدام کنید.