ماشین لباسشویی الکترواستیل نحوه تعویض پمپ تخلیه لباسشویی الکترواستیل

علت ۱: پمپ تخلیه

نخستین ایراد در بررسی عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی الکترواستیل پمپ تخلیه آب است. بعضی مواقع ذرات یا تکه‌های لباس می‌تواند در پمپ تخلیه‌ گیر نماید.

علت ۲: گرفتگی پمپ یا شلنگ

یکی دیگر از مواردی که در مورد عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی الکترواستیل باید در نظر داشته باشید گرفتگی پمپ یا شلنگ است. بعضی مواقع جوراب یا تکه های کوچک لباس وارد سیستم تخلیه شده و در شلنگ پمپ یا خود پمپ ایجاد گرفتگی می‌کنند.

علت ۳: سیستم کلید درب دستگاه

سیستم کلید درب مانع از چرخش لباسشویی حین باز بودن در می‌شود. اگر این سیستم خراب شود، دستگاه آب را تخلیه نمی‌کند. برای تشخیص خرابی، اتصال جریان کلید را با یک مولتی‌متر تست نمایید. اگر اتصال جریان وجود نداشت، آن را تعویض نمایید.

علت ۴: سیستم کلید و موتور قفل در

سیستم کلید و موتور قفل در نیز می‌تواند یکی از علل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی الکترواستیل باشد. این سیستم از بسته بودن در زمان کارکرد دستگاه مطمئن شوید.

علت ۵: تسمه پمپ آب

برخی مدل‌های قدیمی ماشین لباسشویی، مجهز به تسمه پمپ آب هستند. اگر تسمه پمپ پاره شده یا از کار افتاده باشد، دستگاه آب را تخلیه نخواهد کرد. تسمه را چک کرده و در صورت وجود ایراد عملکرد بیش از اندازه ای، آن را تعویض نمایید.

علت ۶: شلنگ تخلیه

نخست، شلنگ را بررسی نمایید که تاخوردگی، گره خوردگی یا خمیدگی بیش از اندازه نداشته باشد.

علت ۷: تله شاری

برخی ماشین‌های لباسشویی الکترواستیل دارای کوین ترپ برای به دام انداختن اشیای خارجی هستند تا وارد سیستم تخلیه آب نشود. کوین ترپ باید به صورت دوره‌ای بررسی شده و تمیز شود.

علت ۸: قفل در

سیستم قفل در را برای هر نوع مشکل چک نمایید. اگر قفل در خراب بود، آن را تعویض نمایید. قفل در قابل تعمیر نیست، اگر خراب بود باید تعویض شود.